Thursday, May 23, 2013

Inversion of Control


 შეიელბა ასე გავმარტოთ. Inversion of Control (IoC) და Dependency Injection (DI) პატერნები არიან ყველანი იმისათვის რომ დეფენდენსები არ გქონდეთ თქვენს კოდზე და არხდებოდეს კოდის განმეორებები.  კოდის ოპტიმიზაცი ყოველთვის პრიორიტირებულია ჩვენთვის. ოპტიმიზაციის მთარავი მიზანიც ის არის რომ კოდი ლამაზად და გასაგებად ეწეროს, და ყველაზე მთავარი რაცაა არ ხდებოდის კოდის ხშირი გამეორებები, როდესაც მცირე რამეა შესაცვლელი.

ერთერთი მაგალითი ასეთი შეიძლება მოვიყვანოთ.

გვაქვს List რაღაც A ტიპის ობიექტებით სავსე და მინდა მისი გადაყვანა Map ში. შემდეგ ვაკეთებ ისევ სიას, ოღონდ B ტიპის ობიექტებით სავსეს და მინდა მისი გადაყვანა კვლავ Map ში. ამ შემთხვევაში შეგვიძლია მხოლოდ ერთი მეთოდი გვქონდეს გადაყვანის, არ ვაკეთოთ ტიპებით overload ები. თუ ასეთი 10 ტიპის ობიექტი მექნება, 10 overload არ გავაკეთებ.

მაგალითად, გვაქვს კლასი წიგნებისა.
/**
* For My Book Library
* @author v.koroghlishvili
*
*/
private static class Book {
private final Long id;
private final String name;
public Book(Long id, String name) {
this.id = id;
this.name = name;
}
public Long getId() {
return id;
}
public String getName() {
return name;
}
}
view raw gistfile1.java hosted with ❤ by GitHub

შევავსოთ იგი:
List<Book> list = new ArrayList<Book>();
list.add(new Book(1L, "Just Spring"));
list.add(new Book(2L, "EJB 3.1"));
list.add(new Book(3L, "Node.JS"));
view raw gistfile1.java hosted with ❤ by GitHub

ახლა დაგვჭირდება ერთი ინტერფეისი, რომელშიც მეთოდის პროტოტიპს ჩავწერთ – მეფითა keyს ამოღებისა. მთავარი პრობლემა ჩვენ ის გვაქვს რომ არ ვიცით ობიექტის key რა იყოს (ზოგ შემთხვევაში რა არის, ზოგში რა). ამიტომ თითოეული ობიექტისათვის გავაკეთოთ კლასი, რომელიც იმპლემენტაციას გაუკეთებს KeyFinder–ს.

მაგალითად ინტერფეისი:
public static interface KeyFinder<K, E> {
K getKey(E e);
}
view raw gistfile1.java hosted with ❤ by GitHub


და ჩვენი წიგნებისთვის გვექნება იმპლემენტაცია შემდეგნაირი, თუ Id გვინდა იყოს მეფსი key.

private static class BookKeyFinder implements KeyFinder<Long, Book> {
@Override
public Long getKey(Book e) {
return e.getId();
}
}
view raw gistfile1.java hosted with ❤ by GitHub

და გვექნება მხოლოდ ერთი მეთოდი, ზოგადი. რომელსაც გადაეცემა სია ნებსმიერი ტიპისა. და ინტერფეისი რომ გავაკეთეთ KeyFinder, აქაც განზოგადებული ტიპებით. მოხდება Mapის შექმნა. შემდეგ გადავუვლით ყველა ელემენტს სიაში, და
სათითაოდ ამოვიღებთ გასაღებს,
public static <K, E> Map<K, E> listToMap(List<E> list, KeyFinder<K, E> finder) {
Map<K, E> mp = new HashMap<K, E>();
for (E e : list) {
K key = finder.getKey(e);
mp.put(key, e);
}
return mp;
}
view raw gistfile1.java hosted with ❤ by GitHub

კოდს თუ დააკვირდებით ,  KeyFinder   finder გვაქვს, სადაც  KeyFinder ინტერფეისი არის.  resolver აქვს რეფერენსი რომელიმე კლასის ობიექტთან , რომელსიც აკეთებს ინტერფეისი იმპლემენტაციას ––> მას აქვს Overriden მეთოდი გასაღების ამოღებისა ––> მისი დახმარებით , სწორედ ამ ტიპის კლასის ობიექტიდან როგორ ამოვიღოთ გასაღები ვიცით.

თუ დავამატებთ მაგალითად მანქანების კლას. დაგვჭირდება უბრალოდ   CarKeyFinder -ის დაწერა რომელიც იმპლემენტაციას გაუკეთებს KeyFinder-ს. ან მეორე ვარიანტი ისაა რომ პირადპირ მანქანის კლასმა გაუკეთოს იმპლემენტაცია KeyFinder–ს და ცალკე არ გავიტანოთ - ნუ, გემოვნების ამბებია.




No comments:

Post a Comment